Rubrik saknas.

För inte så jättelängesen så mördades en ung tjej i staden jag bor i. Jag och kompisar i min omgivning tjatar ibland om att det aldrig händer någonting i våran lilla stad. Men när någon sånt här väl händer så blir man helt paff. Man tror ju inte att det ska hända så pass nära en själv. Platsen där den här tjejen dog ligger bara något kvarter ifrån där jag och J bor, vilket känns helt overkligt. 
Just nu pågår en manifestation här i stan mot hedersvåld. Tänkte gå ner dit men jag är inte så mycket för att stå i folksamlingar sådär. Vet inte om det har med rädsla att göra, det finns ju personer där ute som tycker att hedersmord är helt okej.. 

För att prata om något roligare! 

Igår var jag och J´s mamma nere på stan efter vi hade slutat jobba. Hittade lite onödiga saker, sen tog vi en fredagsfika och var en sväng till systemet. Väl hemma så åkte jag iväg med J för att köpa lite grejer till bilen. När vi kom hem duschade vi och gjorde oss i ordning för att sen träffa två kompisar. Vi åt lite mat och pratade. Sen åkte vi hem för att vi skulle kanske hem till J´s pappa. Men det slutade med att vi satte oss i soffan och kom inte upp igen.. haha! Vi var för trötta. Somnade i soffan och vaknade vid halv ett.. Det var bara att förflytta sig in till sängen. 

Idag ska jag hem till en kompis som fyllde 20 år här om dagen. Så det blir mat, dricka och en rolig stund ikväll! 

Nu ska jag fortsätta att slappa lite i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0