Hej igen arbetslivet!

Och så äntligen fick jag det där efterlängtade samtalet, ett företag ville att jag skulle komma på en intervju. Nervöst tog jag mig till Norrköping och väntade i två veckor innan bemanningsföretaget bestämde sig för att gå vidare med mig. Det företag som jag skulle bli uthyrd till om jag blev anställd ville också träffa mig på en intervju och ha en introduktionsdag med mig så jag verkligen var säker på att jobbet jag sökt var något för mig.
Det tog bara ett par timmar efter jag hade avslutat min sista intervju innan bemanningsföretaget ringde mig och sa att jag hade fått jobbet!
Åh ni ska bara veta hur skönt det kändes! Ingen mer försäkringskassa, inga mer dagar när jag inte vet vad jag ska göra - underbart helt enkelt! 

Så nu håller jag på att kolla bil. Jag kommer att arbeta klockan 11-20 och det går bra att ta sig dit på morgonen med tåg och buss men att ta sig hem är inte det lättaste. Så en bil får det bli! Ska åka och kolla på en i Norrköping imorgon som var till ett bra pris. Hoppas den är lite fin också, behöver ingen skönhet dock.
Idag på eftermiddagen åkte jag till Norrköping för att träffa min chef och skriva på ett anställningskontrakt. Så nu är det officiellt, jag är definitivt inte arbetslös längre!

Happy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0