En paus.

Det är verkligen jätte längesen jag uppdaterade!
Men jag har inte haft något speciellt att skriva och när jag äntligen har fått något att skriva om så har det varit för mycket att jag inte har orkat skriva.. Haha! Vilket i-landsproblem. 

Nu har jag i alla fall kommit igång med historie pluggandet, mycket jobbigare än vad jag hade trott från början! Men jag ska ju göra hela kursen på fem veckor, hade jag läst historia på gymnasiet så hade jag haft ett år på mig.. Jag har funderat på att gå ner och läsa 50%, då tar kursen tio veckor istället för fem. Hm, jag får fundera lite, det kan vara värt det. Hänger jag inte med i det jag läser så kommer jag ju i alla fall att kugga på slutprovet.
Nu har jag precis klarat av trappstädningen här i huset! Fastighetsägaren har utsett mig och Johannes till fastighetsskötare mot att vi får bo i lägenheten billigare. Det är toppen bra då vi behöver spara in varenda krona vi kan! Och Johannes tycker om att gå och fixa lite så det passar nog honom. Jag håller även på att tvätta, det är inte det roligaste jag vet men det måste göras. Funderar på att ta mig en promenad senare om jag blir klar med dagens historieuppgift.
Nej, nu ska jag redogöra för vilka faktorer som slutligen bidrog till att stormaktstiden tog slut, bland annat.. Sen är det tre konstiga frågor till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0